Nördmånad dag 6: Nördpyssel//Geekcraft

6 Maj

Nördpyssel! Väldigt rolig kategori enligt mig som pysslar väldigt mycket. Det finns så mycket man kan göra och det är så fantastiskt att se vad folk gör för fina, roliga saker! Det finns ju så oändligt mycket kul man kan göra. Det man behöver är internet, viss utrustning för pysslet man har i åtanke men framför allt tålamod och möjligheten att tänka att det gör ingenting att det man pysslat med väldigt länge också blev väldigt fel.

Jag gillar att pyssla mer än att det blir bra. Till exempel trollstaven nedan. Den är gjord av en ätpinne som jag sedan limmade lite med limpistol runt och sedan målade brun. Det verkade vara en väldigt bra idé tills färgen började släppa. Men till nästa gång använder jag en annan färg.

Eller broderiet med Luna Lovegoods fina glasögon. Jag upptäckte när jag gjort klart det ena ögat att det ju är lila i högra och blått i vänstra, inte tvärtom. Ibland blir det fel, men det är okej!

Däremot är jag nöjd med min Shy guy som jag pärlat. Den gjorde jag för säkert 7 år sedan och limmade på en magnet på, och har suttit på min kyl sedan dess. Den pärlade enhörningen med ram omkring sig kommer nog inte bli magnet utan ett underlägg till mina tekoppar.

Happy crafting!
/Malin

pyssel-1pyssel-5pyssel-2pyssel-3pyssel-4

Kommentera

