David Eddings RIP

4 Jun

David Eddings avled i tisdags vid en ålder av 77 år. Eddings är en av de största, i klassen Har Man Läst Fantasy Så Har Man Läst Honom. Hur många fick inte sin första lektion i magiska världar av sagorna om Belgarion och Mallorea? Det är en epok som tar slut.

6 svar to “David Eddings RIP”

  1. Lindorm 04/06/2009 den 08:54 #

    Ja, det är ett elände. Ska vi inte få behålla någon?!

  2. Jörgen 04/06/2009 den 08:57 #

    Tack för Belgarionserierna, Dave.

  3. Linn 04/06/2009 den 11:01 #

    NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!! *snyftsnyft* 😦

  4. Urrk 04/06/2009 den 12:32 #

    Snyft!

  5. Magnus Edlund 04/06/2009 den 15:32 #

    Lite tråkigt är det. Jag beskriver min relation med Eddings här: http://www.piruett.se/2009/06/04/min-stormiga-karleksaffar-med-david-eddings/

  6. Fia 04/06/2009 den 17:27 #

    Det är en sorgens tid… Eddings var min stora favorit i många år. Är väl det egentligen fortfarande, på ett sött sentimentalt sätt, även om jag kan tycka hans andra böcker varit mindre intressanta. Men när jag ser bilden på framsidan av Profetians tid börjar det klia i fingrarna efter att läsa om dem igen.. jag läste dock om dem förra hösten så jag måste nog vänta liite längre innan jag läser om dem för femtielfte gången..

Kommentera

